/Files/images/tiger-1510651376.png

Словесні ігри для розвиткуй збагачення активного словника

Доповни речення

Влітку листочки на деревах зелені, а восени..
Зайчик влітку..., а взимку...
Гриби ростуть у..., а огірочки — на...
Риба живе у..., а ведмідь — в...
Цукор солодкий, а лимон...
Вдень світло, а вночі...

Закінчи речення

Діти по черзі закінчують кожне з речень:
Я хочу...
Я вмію...
Я допоможу...

Здогадайся і підкажи

На дошці виставлені малюнки. Педагог називає декілька ознак одного із зображених об´єктів, а діти називають сам об´єкт.
* Сіра, спритна, пухнаста...- кішка
* морозний, сніжний, сонячний...- день
* зелений, ненажерливий... - крокодил;
* хижий, ширококрилий... - орел;
* блакитне, безмежне...- небо

Скажи який

* Ведмідь – білий, вайлуватий, великий, волохатий...
* Листок - осінній, жовтий, великий, маленький, опалий...
* Квітка - запашна, весняна, лісова, яскрава, маленька...
* Річка - швидка, прозора, глибока, чиста, широка...
* Мама - добра, ніжна, мила, лагідна, працьовита...
Словесні ігри на розпізнавання частин мови, з´ясування взаємозв´язку між ними

Весела сімейка

Правильно назвати тварин та їх дитинчат.
* Мама - лисиця, тато - лис, малята - лисенята.
* Півень, курка, курчата.
* Кіт, кішка, кошенята.
* Гусак, гуска, гусенята.
* Ведмідь, ведмедиця, ведмежата.

Назвати лагідно

Добирання пестливих слів.
* сніг - сніжок,
* ваза - вазочка,
* кіт - котик,
* сонце - сонечко,
* дерево - деревце,
* курча - курчатко,
* береза – берізка.

Два — один

Утворення з двох іменників одного:
* Небо і схил — небосхил,
* ліс і смуга — лісосмуга,
* птах і ферма — птахоферма,
* лист і падати — листопад,
* хліб і робити — хлібороб,
* ліс і рубати — лісоруб,
* сніг і падати — снігопад.

М´яч лови — слово-ознаку утвори

Називаєм іменник і кидаєм дитині м´яч. Дитина утворює від запропонованого слова прикметник і повертає м´яч.
* Весна — весняний,
* сонце — сонячний,
* береза — березовий,
* липа — липовий,
* дощ — дощовий.

Опанування дітьми дошкільного віку правильного мовлення створить надійне підґрунтя для їхнього успішного шкільного навчання.
Співпраця педагогів та батьків — запорука успіху у розвитку мовлення дитини.

Кiлькiсть переглядiв: 1051

Коментарi