Підсумкове заняття «Космічна подорож»

для дітей старших груп

Мета заняття: розширити знання дітей про космос, історичні та сучасні дослідження, збагачувати лексику дітей словами "супутник", "наукові дослідження","космічна ракети", "місяцехід", навчити дітей викладати та наклеювати силует ракети, вчити розміщувати зображення по середині паперу, навчати дітей вирізувати округлі форми , зрізуючи кути.

̶ викликати інтерес до наукових знань з астрономії.

̶ виховувати естетичне почуття , почуття захоплення, повагу до дослідників Космосу.

Наочність: фотоілюстрації дослідження Космосу, ілюстрація літальних апаратів, портрети космонавтів, слайди, чорний папір, клейстер, пензлики, серветки, підставка, квадрат 2*2, ножиці.

Хід заняття

Дітки, у нас сьогодні буде не звичайне, сповнене сюрпризів та загадок заняття. Відгадайте одну із них:

Океан бездонний, океан без країв

Темний і незвичайний

У ньому живе Всесвіт, зорі та комети

Є люди, і навіть планети ( Космос)

Правильно, ми продовжуємо вивчати Космос і сьогодні поговоримо про дослідження та дослідників Космосу.

Давно — давно люди мріяли літати. Спочатку вони піднімалися в небо на повітряних кулях, дирижаблях. Але людина мріяв про польоти до зірок і інших планет.

Діти, як називається наша планета? (земля)

Як називають жителів нашої планети? (земляни)

Виховательль. (показує глобус). Це модель нашої землі.

Чому на ньому багато блакитного кольору? (моря і океани). А це суша жовтого і зеленого кольору материки. Суша розташовується на меншій частині землі. Чоловік дивився на небо і думав: А хто там?

Він мріяв про космічні далі. Щоб здійснити мрії людини, потрібно було багато працювати, вивчати різні науки, винаходити літальні апарати, які могли вийти в космос. Мрія народила легенду про Ікара.( Читання легенди)

Ще в давні часи геніальні люди намагалися сконструювати крила і навіть випробовували їх . Зазвичай безрезультатно. Потім були створені повітряні кулі, дирижаблі.

Проте навіть найдосконаліший дирижабль пересувався повільно, і люди продовжували мріяти про крила. І тоді з'явились перші літаки, які називалися аеропланами( Показ ілюстрації) . Вони вдосконалювалися і перетворилися на сучасні літаки –лайнери. Їх можна побачити як в погожий ясний день , так і вночі, коли вони нам здаються різнокольоровими вогниками. Інколи, подивившись на нічне небо можна побачити яскраву зірку, яка рухається. Це супутники Землі.

Хто першим полетів у космос? (миші, собаки). Першою в космос полетіла собака, а не людина, треба було перевірити безпеку польотів, дізнатися дії космічних явищ на живі істоти. Собак довго тренували, одягали скафандри і шоломи.

Космічні кораблі облітали навколо Землі і поверталися на землю.

Робота вчених тривала і вони винайшли потужні ракети, які доставляли кораблі.

Ось все було підготовлено для польоту в космос людини. Як називається місце звідки здійснюється запуск ракет та кораблів у космос? ( космодром)

12 квітня 1961 року з космодрому Байконур стартував космічний корабель — супутник «Восток». Космодром знаходиться у Казахстані. Хто був першою людиною яка побувала у космосі? ( Юрій Гагарін)Він піднявся в космос і облетів навколо землі. (Показ фотографії Ю. А. Гагаріна) А першим українцем був Леонід Каденюк, а жінкою Валентина Терещенко.

Фізхвилинка «Ракета»

Завели мотори (обертання витягнутих рук)

З’єднати контакт, (з’єднати руки, часті дотики кінчиків пальців)

Приготуватися до запуску ракет (присідання)

Пуск (випрямляються і підстрибують, руки вгору, потягнутися) .

Дітки, ми виконали фізкультхвилинку "Ракета", а хотіли б ви зробити таку ж аплікацію? Приступаємо до роботи та вилітаємо у космічні далі.

3. Аплікація "Ракета"

4. Підсумок заняття

Запитання:

1. Дітки, що вам найбільше сподобалося на сьогоднішньому занятті?

2. Що найбільше запам'яталося?

3. Що нового ви дізналися?

/Files/images/razdelitel-28.gif

"Чудо-дерево"

конспект підсумкового заняття з логіко-математичного розвитку в середній групі

Мета: закріпити знання дітей про цифри від 1 до 5, їх послідовності та місцезнаходження (зліва, справа, за, перед, між); вправляти у називанні та розрізненні геометричних фігур: коло, квадрат, трикутник, та називанні кольорів, продовжувати вчити дітей викладати знайомі геометричні фігури з паличок, вміння компонувати модулі за розміром при виготовленні аплікації ,, Колобок’’, виховувати посидючість, терпимість та акуратність.

Обладнання: демонстраційне: дерево, 5 мішечків, набір карток із цифрами від 1 до 5, картинка, бубон, геометричні фігури ( круг, трикутник, квадрат), набір рахівних паличок, іграшка Колобок, зразок аплікації Колобок.

Роздавальні: набори карток із цифрами від 1до 5, набор рахівних паличок, клей, вирізані деталі для аплікації, аркуш паперу, серветка, підставка, пензлик.

Хід заняття

1. Мотивація діяльності

Як у нашій групі

Чудо – дерево росте

Чудо – пречудове

Не листочки на ньому

Ні яблучка!

Подивіться, діти, що за чудо – дерево у нашій групі, які гарні мішечки на ньому. Наше чудове - дерево хоче погратися з вами і перевірити ваші знання. Мішечки ці непрості. Кожний мішечок має свій номер. Скільки мішечків на дереві? ( п’ять )

-Діти, як ви думаєте, який мішечок ми повинні відкрити першим?

( мішечок №1)

- ( імя дитини) підійди до дерева і зніми цей мішечок з дерева. Відкриваємо мішечок.

Завдання для дітей:

- викласти цифри від 1 до 5 зліва направо;

- назвати місце знаходження цифр ( зліва, справа, за, перед, між)

- ( ім’я дитини). Зніми будь-ласка наступний мішечок. Який мішечок ти будеш знімати?

Мішечок №2.

- В мішечку знаходиться (картинка бубон).

- Діти, мішечок №2 пропонує погратися в гру ,, Не помились’’

- А умови гри такі:

- Ви повинні уважно полічити кількість ударів в бубон і показати відповідну цифру.

Завдання з мішечка №3

- Назвати геометричні фігури, які знаходилися в мішечку.

- Назвати на які предмети схожі трикутник, круг, квадрат.

Фізкультхвилинка

Раз, два, три, чотири —

Наші руки, ніби крила. (Діти змахують руками), Полетіли, полетіли,

Раз — присіли,

два — присіли. (Присідають). На рахунок: раз, два, три

Пострибаєм разом ми.

А скажу: чотири, п'ять —

Наші ніжки побіжать.

Мішечок №4.

Гра ,,Склади фігуру’’

Діти мають побудувати із заданої кількості рахівних паличок геометричні фігури ( трикутник, квадрат).

Мішечок №5

Колобок. Завдання для дітей.

Зробити аплікацію – портрет Колобка з готових модулів. Практична робота дітей. Виставка дитячих робіт.

Підсумок заняття

- Чи сподобалось заняття?

- Яке завдання сподобалось виконувати найбільше?

/Files/images/images (1).jpg

Семінар «У чому сила музики?»

в рамках методичного об'єднання

для музичних керівників ДНЗ м. Бровари

Тип семінару: комплексне застосування знань.

Обладнання: інтерактивна дошка, комп'ютер, колонки, шумові музичні інструменти, дидактичний матеріал для ігор

Музичний ряд: твори П. Чайковського, В. Шаїнського, А. Лядова, Н. Лисенко, І. Цвєткова, В. Косенко, К. Меладзе

Практичні творчі роботи:

Слухання музики.

Хоровий спів.

Практичні завдання в групах, по парам і індивідуально.

Творчі завдання.

Очікуваний результат: сприймати і розуміти музику, вміти аналізувати музичний матеріал, емоційно відгукуватися на мистецтво, висловлюючи ставлення до нього в різних видах музично-творчої діяльності.

Цілі:

- формування художнього смаку; вміння пізнавати світ через музичні форми-образи; - формування навичок самостійної та групової роботи при виконанні творчих завдань; - розвиток «почуття прекрасного», здатності відчувати естетичну насолоду, захоплюватися красою мистецтва;

- виховання культури слухача;виявлення взаємозв'язку музики і життя.

Методи: усі методи спрямовані на розвиток художнього мислення та адекватні естетичній сутності музичного мистецтва:

• метод спостереження за музикою;

• метод імпровізації (Б.В. Асаф’єв);

• метод співпереживання (Н.А. Ветлугіна);

• методи музичного узагальнення, роздумів про музику, емоційної драматургії (Д.Б. Кабалевський і Е.Б. Абдуллін);

• метод оволодіння найпростішими елементами музичної мови (К.Орф і Т.Е.Тютюннікова);

• метод освоєння і виконання комунікативних танців-ігор (А.Буреніна);

• метод з'єднання дидактичних функцій комп'ютера з традиційними методами навчання (А.Стороженко).

Хід семінару:

1 Слайд

Гімн садочка (у виконанні дорослих)

- Добрий день, шановні колеги. Сьогодні тут зібралися майстри своєї справи. Кожен з Вас присвятив її величності Музиці більшу частину свого життя,тому на питання у чому її сила - зможете негайно дати відповідь. Я впевнена, що ви маєте уявлення про те, що в музиці, як і в будь-якій науці можна виводити формули. І це я постаралася довести, будучи спікером на Фестивалі педагогічних ідей цього літа. Ось як це було ...

2-8 Слайди фестивалю

- Від себе додам, що це був мій перший досвід виступу в заході такого формату. І як показала статистика організаторів, перший млинець не виявився глевким. Як підсумок, я запрошена на 2-ий фестиваль, який пройде в Києві 2 грудня. Вже відкрита реєстрація, програма спікерів затверджена, і я запрошую всіх бажаючих. Тим, хто зацікавився, всю інформацію про фестиваль я надам в кінці нашого семінару, який пройде під девізом: «Давайте зіграємо в музику!».

Ви готові на деякий час відчути себе дитиною і отримати емоційну підзарядку?

9 слайд

- І перед нами відразу постає проблема, а в чому ж полягає здатність музики впливати на дитину?

Проблеми ніхто не любить.

10 слайд

- Але, є кілька способів, як з ними вчинити: втекти, сховатися, не помічати, вирішувати. Який спосіб виберемо ми? Звичайно, вирішувати!

Тоді почнемо сходження по сходинках успіху.

11слайд

- Перше питання: що таке музика, для кожного з нас?

Молодці! Правильно!

12 слайд

- Ще великий теоретик музичного мистецтва Б.М. Тєплов дав визначення: «Змістом музики є емоції і почуття».

13 слайд

- Наші емоції. Якими вони бувають? Правильно!

Емоції гніву, сорому або горя виникають в зв'язку з потребами взаємодії. Емоції інтересу або радості пов'язані з допитливістю. Це свідчить про велике значення емоцій в житті дитини.

14 слайд

- При розвитку дитячої емоційної сфери музикантові в ДНЗ дуже важлива співпраця з педагогом-психологом. І такий процес взаємодії обов'язково принесе плоди! Наприклад, у вигляді ігор, які умовно можна поділити на два блоки:

1 - блок ігор на соціально-комунікативний розвиток дитини (ігри на взаємодію);

2 - блок ігор на емоційно-особистісний розвиток дитини (психогімнастичні етюди).

15 слайд

Комунікативна гра «Виноградне гроно»

(Основна мета - звернути увагу на те, що як гроно винограду складається з ягідок, так і група складається з різних дітей. Ягідки винограду висять на гілочці всі разом, так і діти завжди повинні міцно дружити).

16 слайд

- Психогімнастика - впровадження цієї техніки в музичні заняття дозволяє створювати позитивний емоційний настрій, допомагає усувати замкнутість деяких дітей, знімати напругу, дає можливість для самовираження.

17-21 слайд

Психогімнастичні етюди - гра з картками

(Основна мета - розвиток у дітей здатності розуміти свої і чужі емоції, правильно їх висловлювати і переживати. Завдання - знайомство з композиторами і їх творчістю, освоєння техніки імпровізації)

22 слайд

- Дуже добре! І на першій сходинці у нас з'являється перше невідоме нашої формули - «ЕМОЦІЙНІСТЬ»

23 слайд

- Друге питання: з чого ж складається музика?

Правильно! Музичні звуки, на відміну від шумових, мають певну висоту, довжину і силу звучання.

24 слайд

- Засоби музичної виразності: це чарівні фарби, які допомагають нам звуками "малювати" музичні картини.

25 слайд

Тембр

Створення оркестрових картин разом з дітьми на музичних заняттях - це захоплюючий спосіб, який допомагає залучати дітей до світу музики.

Оркестрова картина «Ведмедик у лісі»

Ведмедик гуляв у осінньому лісі, потрапив в грозу, злякався. Але дощик закінчився, гроза вщухла, пташки заспівали, сонечко засвітило ...

Музична казка «Курочка Ряба»

26 слайд

Мелодія - це «душа музики» (П. І. Чайковський). Мелодія ніколи не стоїть на місці! Вона може рухатися плавно вгору або вниз, може крутитися на двох-трьох звуках поруч або розвиватися стрімкими стрибками. Як наприклад, в цій пісні:

Вокальна вправа з елементами логоритміки «Жили у бабусі»

27слайд

Вправи з музичними дзвониками за схемою, з елементами вокалотерапії

-Більш ускладнені завдання, заграти за схемою та заспівати пісню з однією голосною.

28 слайд

Лад

Гра «Диво-брати»

(основна мета – вчити дітей розрізняти характер музичного твору; виховувати бажання слухати музику різного характеру; добирати різні засоби для її вираження (живопис, рухи, пісні))

29-30 слайд

Ритм

Ритмічна гра «Палички»

31 слайд

(декілька видів ритмічних малюнків)

32 слайд

Ритмічна гра «Сороконіжка»

33 слайд

Темп

Гра «Глава, равіна…»

34 слайд

- Думаю, я вас переконала, що засоби музичної виразності допомагають розуміти музику. Молодці!

Таким чином, утворюється друге невідоме в нашій формулі - «ДОСТУПНІСТЬ»

- І на останок - музичний експеримент.

35 слайд

- Шумовий оркестр – це ефект, який створює колектив дітей на різних ударно-шумових інструментах.

Я пропоную вам, за допомогою ось цих музичних інструментів, створити оркестр, барвисті звуки, якого обов'язково доповнять пісню «Добрий майстер».

36 слайд

Оркестрова пісня «Добрий майстер»(кліп)

37 слайд

- Феєрично вийшло! Скажіть, та, музика, яку ми створили разом зараз, чи була вона яскравою? Само собою утворилося останнє невідоме у формулі - «Барвистість»

Прийшов час вивести формулу:

Сила музики = емоційність + доступність + барвистість.

- Дуже добре. Молодці!

На цьому семінар закінчено, - Дякуємо за увагу!

/Files/images/nasekomoe-65.gif

Інтегроване заняття для дітей старшого дошкільного віку “Подорож до країни музичної казки”

Мета: розвивати активне сприйняття музичного матеріалу дітьми на основі визначення характерів музичних образів під час занять у ДНЗ.

Завдання:
розвити дитячу уяву, фантазію, вміння самостійно втілювати свій творчий задум у художньо-естетичній діяльності;
сформувати цілісне уявлення про творчість композитора П. І. Чайковського;
ознайомити дітей з відомими виконавцями в області хореографічного мистецтва.

Хід заняття

Звучить музика П. І. Чайковського з «Дитячого альбому» «Гра в коники», діти спокійно заходять до зали, стають півколом.
Муз.кер.
(СЛАЙД 1)
- Добрий день, діти! Я бачу, ви всі посміхаєтесь! У вас гарний настрій!
- А чому? (відповіді дітей: тому що звучить музика, на дворі весна, співають пташки…)
Музичний керівник:
- Які ж ви молодці! А мені здається, настрій у вас такий тому, що до нас прийшли гості. А ми – завжди раді гостям! Давайте разом подаруємо їм свою любов та повагу і привітаємось.
Пісня – привітання
(СЛАЙД 2)
Муз.кер. Молодці!
(СЛАЙД 3) Давайте, ми сьогодні з вами помандруємо до країни музичної казки. А щоб нам було веселіше – посміхнемось один одному та вирушимо у казкову подорож.
Звучить музика «Гра в коники», діти сідають на стільчики у 2 рядочки
Муз.кер. Ось ми і потрапили з вами до чудової країни.
Сподіваюсь, що ця країна подарує насолоду та гарний настрій всім-всім!
(СЛАЙД 4)

Казок чимало є на світі, веселих і сумних…
Питання поляга лиш в тому, чи можна жить без них?
Казка стукає у двері. Привітаємо усі…
І щоб нам не говорили, всі впізнаємо її!

Скажіть мені, діти, які ж казки вам подобаються? (відповіді дітей: про лицарів, про фей, музичні казки).
(СЛАЙД 5)
Муз.кер. Музичні казки – незвичні. В них музика передає всі почуття, які не можна висловити словами.
(СЛАЙД 6)
А які музичні твори на казковий сюжет ви пам*ятаєте? (відповіді дітей: «Няніна казка», «Баба Яга», «Щелкунчик», «Спляча красуня», «Лебедине озеро», «Снігуронька»… ).
Муз.кер. Які ж ви молодці!
(СЛАЙД 7)
Давайте разом з вами пригадаємо, під яку ж музику ви заходили до музичної зали? (відповіді дітей: «Гра в коники» П. І. Чайковського).
Муз.кер. А як звучала ця музика? (відповіді дітей: чітко, голосно, швидко, грайливо).
Муз.кер. А як ви гадаєте, чому вона так звучала? (відповіді дітей)
Муз.кер. А який музичний інструмент, на вашу думку, зможе відтворити та зобразити біг коней? (відповіді дітей: дерев*яні ложки). Діти, а давайте спробуємо відтворити грайливий характер цієї п*єси, за допомогою дерев*яних ложок.
Гра на дерев*яних ложках
(СЛАЙД 8)
Муз.кер. Браво!
(СЛАЙД 9)
Сьогодні ми продовжуємо з вами знайомство з творчістю композитора П. І. Чайковського. Зараз я вам заграю музичний уривок, а ви спробуйте його відгадати.
Танок маленьких лебедей(діти відгадують)
Муз.кер. Вірно, з якого музичного твору цей уривок?
(СЛАЙД 10)
(відповіді дітей: з балету «Лебедине озеро»). А що таке балет? (відповіді дітей: це вистава, в якій всі герої танцюють під музику).
(СЛАЙД 11)
А як же звучала музика цього уривку? (відповіді дітей: чарівно, легко, казково, лагідно…). А як ви гадаєте, які кольори відповідають цій музиці? (відповіді дітей: білий, блакитний, жовтий, рожевий). Зараз, ми ще раз прослухаємо цей музичний уривок, тільки в запису, а ви – спробуйте пофантазувати.
Дитяча імпровізація(хлопчики грають на дзвониках та трикутниках, дівчата імпровізують рухи, група дітей малюють штампами)
(СЛАЙД 12)
Муз.кер. Які ж ви молодці! Увага! Тепер, я пропоную вам послухати ще один уривок з балету «Лебедине озеро». Слухайте уважно і спробуйте відгадати, якого героя цей уривок може змалювати, відобразити.
Звучить тема злого чаклуна Філіна(діти відгадують)
Муз.кер. Правильно.
(СЛАЙД 13)
А чому ви так гадаєте? Якою була ця музика? Як вона звучала? (відповіді дітей: різко, страшно, зло…) Правильно. Тепер я знов вам дам послухати цей музичний уривок, а хтось з вас його продиригує.
Тактування під музику
(СЛАЙД 14)
Муз.кер. Тільки-но ми з вами побували у справжньому театрі, де під час вистави диригент керував оркестром! А тепер, будьте уважні! Зараз ви побачите, як справжні танцюристи передають своїми рухами та мімікою сюжет знайомої вам казки «Лебедине озеро».
Відео уривка з балету «Лебедине озеро»
«Битва Принца та Філіна»
Муз.кер. Ось так, діти! Вам сподобалось? (відповіді дітей). Справді, в казках завжди перемагає добро!
(СЛАЙД 15)
А як ви гадаєте, що потрібно робити, щоб бути добрими? (відповіді дітей). Молодці. Здається мені, що сьогодні тут зібрались тільки добрі та слухняні діти!
Підсумок
Муз.кер. В яку ж країну ми з вами сьогодні подорожували? Чи сподобалось вам? Що більш за все вам запам*яталося? (відповіді дітей).
І справді, сьогоднішня наша подорож була цікавою, але ж вихід з країни незвичайний.
(СЛАЙД 16)
Наше заняття – закінчується, але наприкінці оберіть свій майбутній шлях… (справа – нічого, зліва – цукерки, прямо – добрі справи).
(СЛАЙД 17)

/Files/images/zanyattya/storojenko/storojenko/IMG_20150331_113243.jpg



/Files/images/zanyattya/storojenko/storojenko/IMG_20150331_113622.jpg

/Files/images/zanyattya/storojenko/storojenko/IMG_20150331_114505.jpg









/Files/images/zanyattya/storojenko/storojenko/IMG_20150331_114548.jpg
/Files/images/zanyattya/storojenko/storojenko/IMG_20150331_114810.jpg

/Files/images/zanyattya/storojenko/storojenko/IMG_20150331_115146.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 1926

Коментарi

  • ASobsaucksceks

    2017-08-25 01:51:44

    Four to five glasses of this veggie juice has to be consumed every week to get the desired result. Core maca in the supplier energetix is surely an herb that tests very well for a number of males....